NAPRAWY DOKONUJ TYLKO W ZAKŁADZIE DYSPONUJĄCYM NOWOCZESNYMI TECHNOLOGIAMI I NARZĘDZIAMI

Naprawa ogrzewania tylnej szyby

Oczywiście nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważnym i użytecznym elementem wyposażenia samochodu jest ogrzewanie tylnej szyby (szczególnie w warunkach jesienno-zimowych). Jednak i ten element pojazdu, ulega usterkom oraz awariom. Już po kilku latach widać już pierwsze ścieżki, które nie grzeją w ogóle, bądź nagrzewają się nierówno. Wiele osób ignoruje drobne usterki, dopóki nie ograniczają one nadmiernie widoczności. To błąd, ponieważ niektóre z pozoru błahe niesprawności mogą nawet prowadzić do samoistnego pękania szyb.

RODZAJE,  PRZYCZYNY I PRZYKŁADY USZKODZEŃ

mechaniczne: przerwane włókna grzewcze,oberwane przyłącza elektryczne czy załamania przewodów. Najczęściej uszkodzenia powstają podczas mycia wewnętrznej strony szyby, na której powierzchni poprowadzone są ścieżki grzewcze. Będąc nieostrożnym, można łatwo zarysować włókna lub oderwać końcówki przyłączy. Wystarczy np. niefortunnie przeciągnąć po nich pierścionkiem lub obrączką inaczej jest, gdy występują nietypowe uszkodzenia, takie jak np. grzanie punktowe (powstawanie łuku elektrycznego o wysokiej temperaturze w miejscu mikrouszkodzenia włókna). Zjawisko takie jest najczęściej skutkiem mycia szyby szmatą, w której są drobiny piasku, lub naprawiania ścieżki grzejnej nieodpowiednimi materiałami. Nie wolno go lekceważyć, ponieważ może doprowadzić do pęknięcia szyby!

starzenie się elementów: Po kilku latach eksploatacji materiały, z których wykonane są przyłącza, szyny doprowadzające prąd i same ścieżki grzewcze, mogą korodować. Zwykle najlepiej poszukać wtedy sprawnej szyby, bo naprawa mocno zniszczonej instalacji grzewczej jest zabiegiem nieopłacalnym – w przypadku popularnych modeli aut może nawet przekroczyć wartość nowej szyby.

SKUTKI RYZYKA POZOSTAWIENIA USZKODZENIA BEZ NAPRAWY:

Utrudnienie, przy doprowadzaniu szyby do przejrzystości, strata bezcennego czasu,

ZALETY NAPRAWY

Bezpieczeństwo własne oraz innych użytkowników Ruchu Drogowego. Oszczędność czasu i pieniędzy- naprawa trwa do 30min (samochód po naprawie gotowy jest do eksploatacji) a koszt w porównaniu z wymianą szyby jest minimalny i wynosi od 25zł.

TECHNOLOGIA NAPRAWY

Sama naprawa przerwanej ścieżki nie jest trudnym zadaniem. Problemy pojawiają się jednak przy precyzyjnym diagnozowaniu, co jest przyczyną awarii układu grzewczego, oraz przy ustalaniu, w którym miejscu ścieżka grzejna została przerwana. Warto też wiedzieć, że zastosowanie tych lakierów i klei przewodzących przeznaczonych do naprawy szyb ogrzewanych, które dostępne są w sklepach dla amatorów, w większości przypadków nie przynosi efektu, a może wręcz wyrządzić szkody.

PRZYKŁADY DOKONANYCH PRAC:

NAPRAWY DOKONUJ TYLKO W ZAKŁADZIE DYSPONUJĄCYM NOWOCZESNYMI TECHNOLOGIAMI I NARZĘDZIAMI